تفاوت بین آسانسور گیرلس و آسانسور گیربکس دار

آسانسور کشش یکی از قدیمی ترین طرح های صنعت آسانسور محسوب می شود زیرا از اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفته است. از این گذشته ، سیستم طناب و قرقره ای که از آن استفاده می کند قابل اعتماد است ، و اجرای یک وزنه برقی تضمین می کند که انرژی تا حد ممکن کارآمد باشد. در اینجا در فروشگاه اینترنتی قطعات آسانسور، ما می خواهیم خوانندگان ما تفاوت های بین آسانسور گیرلس و آسانسور گیربکس دار را درک کنند. برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

سرعت حرکت در آسانسور گیرلس و آسانسور گیربکس دار

آسانسور گیرلس دارای جعبه دنده ای است که در آن به موتور الکتریکی وصل شده و به منظور کنترل سیستم طناب و قرقره، قیچی بالابر را می چرخاند. در نتیجه ، آنها توسط جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) هدایت می شوند که به آنها اجازه می دهد حداکثر سرعت فقط 500 فوت در دقیقه را بدست آورند. از طرف دیگر، آسانسور گیرلس به چرخی مجهز شده اند که مستقیماً به موتور متصل می شود و این باعث می شود سرعت قابل توجه و سریعتر از 2000 فوت در دقیقه به دست آید. در نتیجه می تواند یک تفاوت آسانسور گیرلس و آسانسور گیربکس دار را این مورد در نظر گرفت.

آسانسور گیربکس دار,آسانسور گیرلس,آسانسورهای کششی

راندمان مصرف و بازدهی انرژی آسانسور گیرلس نسبت به آسانسور گیربکس دار

اگرچه آسانسور گیرلس نمی تواند خیلی سریع تردد کند، اما راندمان انرژی باورنکردنی را ارائه می دهند، زیرا برای چرخاندن برشی خود و اجازه حرکت دادن کابین به مقصد مشخص شده، به انرژی کمتری نیاز است. این کار با سیستم دنده ای متفاوت است که به منظور تکیه دادن برشی، جابجایی کابین و تعادل بار آسانسور به شدت بر ضد وزن متکی است. در حالیکه گفته می شود که هر دو سیستم به روش خاص خود از نظر انرژی کارآمد هستند ، تصور می شود که آسانسور گیرلس نسبتاً کارآمدتر باشد زیرا موتور تنها به لطف ضد وزن ، نیمی از وزن بار کابین را تحمل می کند.

نحوه عملکرد در حمل بار و افراد

با یک ظرفیت حداکثر وزن 13600 کیلوگرم ، یک آسانسور گیربکس دار توانایی حمل بارهای سنگین در فاصله چند طبقه را دارد. از این گذشته ، سرعت آهسته آنها مورد مناسبی برای سفر و حمل بار با مسافتی روان و کنترل شده است. در مقابل ، سیستم دنده ای برای استفاده در ساختمان های بلند مرتبه در نظر گرفته شده است ، به این معنی که آنها تمایل دارند از ظرفیت وزنی کمتری برخوردار باشند تا بتوانند مسافت و سرعتی را که می توانند طی کنند ، جبران کنند. در نتیجه اگر می خواهید آسانسور شما بار بیشتری را تحمل کند و سرعت برای شما اهمیت ندارد آسانسور گیربکس دار برای شما کاربردی تر است. اما اگر سرعت برای شما اهمیت دارد، آسانسورهای گیرلس برای شما قطعا کاربردی تر می باشد.

در مجموع ما نتیجه گرفته ایم که  درک اساسی در صنعت آسانسور برای مشتریان مهم است. زیرا به آنها امکان می دهد تصمیمی بی طرفانه و معقول بگیرند. از این گذشته ، تفاوت آسانسور گیرلس و آسانسور گیربکس داربه گونه ای است که باید کامل بررسی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طیف وسیعی از آسانسورهای کششی می توانید با کارشناسان ما در صنعت آسانسور در تماس باشید.

انواع موتور گیرلس آسانسور,تفاوت آسانسور گیرلس و گیربکس دار,محاسبات آسانسور گیرلس

سیستم ترمز آسانسور گیرلس

دستگاه های گیرلس از موتورهای برقی با سرعت کم (کم RPM) و گشتاور بالا هستند که از طریق AC یا DC کار می کنند. در این حالت ، پیشانی درایو مستقیماً به انتهای موتور وصل می شود. آسانسورهای گیرلس می توانند به سرعت های حداکثر 20 متر بر ثانیه (4000 فوت در دقیقه) برسند، ترمز بین موتور و گیربکس یا بین موتور نصب شده است و یا در قسمت محرک تا بتوانید آسانسور را ثابت نگه دارید. یک طبقه این ترمز معمولاً از نوع طبل خارجی است و با نیروی فنر فعال شده و به صورت الکتریکی باز نگه داشته می شود. قطع برق باعث می شود تا ترمز درگیر شود و از ریزش آسانسور جلوگیری کند. اما همچنین می تواند به نوعی از دیسک مانند 1 یا چند کالیپر بیش از دیسک در یک انتهای شافت موتور یا درایو محور راننده باشد که در آسانسورهای پر سرعت ، بالا آمدن و ظرفیت زیاد با اتاقهای ماشین استفاده می شود. برای قدرت ترمز ، فشردگی و افزونگی (با فرض حداقل 2 دستگاه کالیپر وجود داشته باشد روی دیسک) ، یا 1 یا چند ترمز دیسک با یک دستگاه کولیس تک در یک انتهای شافت موتور یا برشی که در اتاق ماشین استفاده می شود از آسانسورهای کمتری برای فشردگی ، قدرت ترمز و افزونگی استفاده می شود (با فرض اینکه 2 ترمز یا بیشتر وجود دارد).

نظرات برای این پست بسته شده است.