رمپ برقی

رازهای نوشتن یک طرح کسب و کار (Business Plan) موفق

رازهای نوشتن یک طرح کسب و کار (Business Plan) موفق

💡شما یک ایده ی عالی برای طراحی یک محصول و یا خدمت دارید و می خواهید که هر چه زودتر کسب و کار خودتان را راه بیندازید و به سرعت تبدیل به استیو جابز بعدی شوید و محصول تان را جهانی کنید! این واقعا عالی است. پس بهتر است همین الان شروع کنید…
اما نه! صبر کنید، دست نگه دارید…
انجام فعالیت هایی تبدیل ایده ها را به کسب و کارهای موفق و سودآور ممکن می سازد. شما قبلا مدل کسب و کار خود را خلق کرده اید و حالا می خواهید یک مرحله جلوتر بروید. پس بهتر است دست به قلم شوید و شروع به نوشتن طرح کسب و کار خود کنید.

🌟طرح کسب و کار چیست و چرا شما به آن احتیاج دارید؟

🔸طرح کسب و کار شرح مکتوبی از آینده ی کسب و کار شماست. طرح کسب و کار گزارشی جامع و مانع است که تمامی فعالیت هایی که قرار است انجام دهید و همچنین چگونگی انجام آن ها را بیان می کند. در واقع طرح کسب و کار مانند قطب نمایی است که شما را در میان قلمروهای ناشناخته ی کسب و کار به مسیر درست هدایت می کند.

نوشتن طرح کسب و کار هم به کارآفرینان و هم به سرمایه گذاران کمک می کند.

🔸کارآفرینان با نوشتن طرح به خوبی با تمامی ابعاد کسب و کار خود آشنا می شوند و با برنامه ریزی، منابع و امکانات خود را به فعالیت های مختلف تخصیص می دهند و با این کار ریسک کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.
سرمایه گذاران با بررسی طرح کسب و کار میزان موفقیت آمیز بودن طرح را می سنجند و تصمیم به سرمایه گذاری می گیرند.

🌟 چه فعالیت هایی نیاز به طرح کسب و کار دارند ؟

1⃣ شروع یک کسب و کار جدید

2⃣توسعه کسب و کار موجود به وسیله ارائه محصول جدید، ایجاد کانال های ارتباطی جدید و یا ورود به بازار های جدید

3⃣ خریدن یک کسب و کار و یا واگذاری امتیاز کسب و کار

4⃣ خارج شدن از کسب و کار فعلی که نیازمند قرار دادن اطلاعات شرکت در اختیار خریداران بالقوه است.

💡طرح کسب و کار برای استارت آپ ها

🔸برای یک کسب و کار استارت آپی ساده که نیازی به سرمایه گذار بیرونی ندارد، ابتدا یک طرح غیر رسمی ده صفحه ای بنویسید تا مطمئن شوید که ایده تان قابل اجرا و سودآورد است. سپس طرح خود را به خانواده و دوستان تان که یکی از مهم ترین حامیان شما در این راه خواهند بود، نشان دهید. طرح ساده ی شما باید در برگیرنده ی موارد زیر باشد: برنامه های بازاریابی، شرح مختصری از فعالیت های قبلی خود، برنامه مالی دقیقی که بر طبق آن بتوانید عملکرد کسب و کارتان را در هر دوره بسنجید و مهم تر از همه وجه تمایز محصول تان با دیگر محصولات موجود(چیزی که باعث می شود مشتریان خواهان محصول شما باشند!)
اما اگر استارت آپ شما نیاز به وام و سرمایه گذار دارد باید آستین بالا بزنید و یک طرح کامل و مفصل برای کسب و کار خود بنویسید. بانک ها و یا سرمایه گذاران مستقل به راحتی به شما پول نمی دهند. آنها باید از ریزترین جزییات فعالیت های کسب و کاری تان آگاه شوند.

نظرات برای این پست بسته شده است.