آشنایی با درب سلکوم آسانسور

در اینجا مطالبی ذکر‌خواهیم کرد که در هنگام خرید درب سلکوم آسانسور با چشم باز اقدام خواهید کرد و با خیال آسوده تصمیم خواهید گرفت. درب سلکوم محبوب ترین برند خارجی در داخل ایران به حساب می آید . ولی متاسفانه خیلی از مصرف کننده ها معنی واقعی درب سلکوم را نمی دانند و همین امر باعث سو استفاده افراد سود جو از این مسئله میشود . در طراحی و ساخت درب های آسانسور توسط تولید کننده ها از چند طریق و شیوه استفاده میشود که معروف ترین آنها سلکوم و سماتیک میباشد .

به طور مثال بیشتر تولید کننده ها در داخل ایران از شیوه سماتیک استفاده میکنند ( سیما تکسان ، روانکار سماتیک ، یاران و… این برندها معروف ترین دربهای تولید کننده سماتیک میباشند ) که هر کدام از این برند ها یک متریال ، کیفیت و قیمتی دارند دقیقا مکانیزم سلکوم هم به همین شکل است . سلکوم یک نوع چینش و مونتاژ ادوات درب میباشد و مهم این است که در چه کارخانه ای تولید میشود و طبیعتا کیفیت کار و قیمت تولید کننده با تولید کننده دیگر فرق میکند . پس خرید تنها درب سلکوم به این معنی نیست که شما درب با کیفیتی تهیه کردید باید به تولید کننده یا فروشنده اطمینان کافی داشته باشید.

شرکت هایت لیفت با افتخار درب سلکوم با برند ویتور را قابل ارائه در فروشگاه خود دارد که دارای گارانتی ۱ ساله و پشتیبانی ۱۰ ساله میباشد. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با انواع درب آسانسور آشنا کنیم تا با عوامل موثر بر قیمت درب سلکوم آسانسور بیشتر آشنا شوید.

درب های آسانسور دو نوع اصلی دارند، دستی و اتوماتیک. درب های دستی به طور معمول با استفاده از دست ها باز و بسته می شوند و درب های اتوماتیک نوع استاندارد درب های موجود در آسانسورهای مدرن است که معمولاً توسط یک اپراتور درب ساخته می شوند.

انواع درب آسانسور,درب آسانسور اتوماتیک,درب سلکوم آسانسور

درب های دستی آسانسور

این درب ها به طور معمول با استفاده از دست ها باز و بسته می شوند، اگرچه برخی از آنها به طور خودکار بسته می شوند. بیشتر آسانسورهای قدیمی و کوچک اروپایی از دهه 1950 تا 1970 از درب لولایی دستی استفاده می کردند (مشابه درب های اتاق منزل)، در حالی که داخل آن دارای یک دروازه قیچی شکل دستی است یا تنها راه دسترسی به آسانسور فقط درب دستی است.

این نوع درب هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، به طور معمول برای آسانسورهای چرخدار کوچکتر یا آسانسورهای خانگی. برخی از آسانسورهای حمل بار قدیمی ممکن است دارای یک درب دستی افقی یا عمودی باشند. در برخی از کشورهای آسیایی ممکن است یک آسانسور باربری قدیمی با آکاردئون دستی یا دروازه قیچی مانند نیز پیدا شود. بعضی از آسانسورهای قدیمی ممکن است دارای درب های نیمه دستی، پیکربندی درب دستی در خارج و یک درب اتوماتیک در داخل باشند.

درب های اتوماتیک آسانسور

درب های اتوماتیک نوع استاندارد درب های موجود در آسانسورهای مدرن است که در سال 1887 معرفی شد. تقریباً تمام درب های اتوماتیک معمولاً توسط یک اپراتور درب نصب شده در ماشین آسانسور تغذیه می شوند. این نوع درب های اتوماتیک نیز انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع سیستم آسانسور متفاوت است. برای باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک، موتورخاصی برای آن در نظر گرفته شده است که این وظیفه را به صورت ایمن و با رعایت اصول خاص خود انجام می دهد. مکانیزم هایی که در درب های کابین آسانسور در نظر گرفته شده است که به هنگام رسیدن به سر طبقه نه تنها درب کابین را باز می کند، بلکه قفلی که برای درب طبقه در نظر گرفته اند را نیز درگیر میکند و باعث باز شدن آن نیز می شود. همین طور این مکانیزم در هنگام بسته شدن درب کابین قفل را نیز به آرامی آزاد کرده و باعث بسته شدن آن به طور کامل می شود تا کابین بتواند بدون داشتن برخورد به این قفل ها به حرکت خود در شفت آسانسور و فعالیت کامل خود ادامه دهد.

درب-آسانسور,قیمت درب سلکوم آسانسور,انواع درب آسانسور

مشخصات درب اتوماتیک

درب آسانسور اتوماتیک که به صورت لولایی می باشد و توسط تجار ما واردات آن صورت می گیرد، دارای مشخصات زیر می باشد. درب سلکوم آسانسور نیز می تواند مشخصات زیر داشته باشد که بستگی به ابعاد چاله و محیط در نظر گرفته شده برای آسانسور دارد:

  • لوله های بلبرینگی
  • لته‌های توپر فومی
  • وزن سنگین درب ها و استحکام بسیار بالا آن ها
  • عایق هر گونه صدا که از چاه به گوش خواهد رسید
  • موجود در عرض‌های اندازه گیری شده 70، 80، 90
  • شباهت کامل درب های چپ و راست
  • دارای تجهیزات شامل قفل، دیکتاتور و فنرهای درب مخصوص
  • ظاهر بسیار شیک و زیبا در بین درب‌ های آسانسور

اشکالات درب آسانسور

  1. زمانی که درب طبقات بسته می شوند ممکن است درب های اتوماتیک کمی با تاخیر بسته شوند که در این حالت اشکال در سیم کشی مدار ایمنی است. در بیشتر مواقع قفل است اما باید دوشاخ درب اتومات کابین نیز ک چک شود.
  2. باز نشدن درب هنگام توفق در طبقات که این قضیه ممکن است به سه دلیل صورت گیرد.اول اینکه لته‌های درب کابین روی ریل به هم چسبیده‌اند و یا اینکه موتور درب اتواماتیک روی کابین به طور کامل ضعیف شده است و یا سیم‌ها C و COM باید چک شوند.
  3. درب آسانسور کامل باز نمی‌‌شود که در این حالت مهم‌ترین مشکل تنظیم نبودن زمان باز شدن درب های آسانسور است که برای رفع آن باید به منوی Time Settingوارد شوید و تایم Door Open Time را به اندازه کافی تنظیم کنید.
نظرات برای این پست بسته شده است.